تبلیغ 1 توسعه

تیم عبارت است از یک گروه دو یا چند نفره که بطور مستقیم با یکدیگر در تعامل بوده تا به هدف مشترکی دست بایند. افرادی که تشکیل یک تیم می دهند دارای مهارت‌های متنوع، گوناگون و بعضا تکمیل کننده یکدیگر بوده تا با کمک هم بتوانند به مقاصد و اهداف مشترک‌ دست یابند.

اصول کار تیمی

شش اصل برای کار تیمی از دیدگاه کاتزنباخ و اسمیت (koutzenback & Smith) عبارتند از:

▪ تعداد کم افراد

▪ مهارت‌های تکمیل کننده

▪ نیت مشترک

▪ پذیرش رویکرد کاری توسط تمام اعضای تیم

▪ مسئولیت و پاسخگویی همگانی

 

 

تیم حسابداری

حسابداری در محیط های اجرایی بسته به مقیاس و بزرگی سازمان ها و نیاز آنها به شاخه ها یا حوزه هایی تفکیک می گردد که از آن جمله می توان، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری وجوه، حسابداری فروش، حسابداری اموال و دارایی های ثابت و ...) را نام برد.

 

 در موسسات و بنگاه های کوچک چون گردش اطلاعات مالی چندان زیاد نبود از یک یا چند حسابدار استفاده می نمایند اما در شرکت های برزگ چون حجم گردش اطلاعات مالی بسیار بالا بوده و کنترل آنها مشکل و حساس است لذا حوزه های مالی و حسابداری، بیشتر تفکیک شده و تعداد حسابداران نیز در این شرکت یا سازمان ها بیشتر می باشند.

 

 یک تیم حسابداری متشکل از چند نفر بوده که هر کدام عهده دار کار یا فعالیتی در حوزه حسابداری شرکت یا سازمان خود می باشند. تیم حسابداری سازمان ثبت و ضبط اطلاعات و رویدادهای مالی را عهده دار است به عبارتی اطلاعات مالی در هر حوزه حسابداری از جمله  حوزه حسابداری حقوق و دستمزد، حوزه حسابداری وجوه، حوزه حسابداری فروش، حوزه حسابداری اموال و دارایی های ثابت و ...) ثبت می گردد.

 

اطلاعات حسابداری ثبت شده در نهایت برای تهیه صورت های مالی،تهیه اظهارنامه مالیاتی، گزارش های مدیریتی و ..... مورد استفاده قرار می گیرد

 

کاری که یک تیم حسابداری می تواند انجام دهد، از عهده یک شخص به تنهایی بر نمی آید، چرا که در همکاری افراد تیم حسابداری هر فرد عهده دار وظیفه ای بوده و تکمیل کننده بخشی از فرآیند حسابداری شرکت یا سازمان می باشد. بر همین اساس امروزه تیم سازی و کارتیمی  از اولویت های هر سیستمی و ساختار حسابداری است.

 

منابع:

ویکی پدیا

میگنا

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث حسابداری صنعتی، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی