تبلیغ 1 توسعه

سنگ زیربنای توسعه پایدار در هر جامعه، انسان سالم و متخصص و متعهد است. ازاینرو، آموزشهای تخصصی همراه با دیگر آموزش هایی که برای توسعه نیروی انسانی ارائه می شود، به فرایند توسعه پایدار در کشور کمک می کند. 

 

برای آن که فرایند آموزش مؤثر و اثربخش باشد، باید در روش های سنتی دانش اندوزی بازنگری شود و در صورت امکان روشهای دانش پژوهی و فناوریهای مدرن جایگزین آنها شود. با این توضیح، توسعه نیروی انسانی افزون بر آموزش صحیح ومستمر، نیازمند دانشجوی خواهان، معلم توانا، و امکانات آموزشی مناسب است، که ما در هر سه زمینه کمبود داریم.

 

مشکل حسابداری در محیط های اجرایی

مشکل مهمی که در آموزش حسابداری دانشگاهی وجود دارد این است که با نیازهای واقعی محیط های کاری ومشکل های احتمالی محیط اجرایی پیوند جدی ندارد.

بسیاری از حسابداران توانایی تحلیل اطلاعات مالی شرکت های خود را ندارند. نیازهای محیط های اجرایی و کسب وکارها به سرعت در حال تغییر است و حسابداران باید مدام درحال یادگیری مطالب مرتبط با حسابداری مورد نیاز محیط اجرایی باشند.

 

آموزش موثر حسابداری

برای آن که فرآیند آموزشی حسابدارای پاسخگویی نیازهای محیط اجرای و صنعتی باشد باید به پنج عامل بطور جدی توجه شود:

 

1- آموزش دهنده

بسیار مهم است که آموزش دهنده از دانش و تجربه عملی کافی برای ارائه آموزش برخوردار باشد تا کیفیت آموزش ارتقا پیدا کند. چطور می توان انتظار داشت کسی که حتی یک بار دفاتر روزنامه و کل را ننوشته یا بهای تمام شده محصول ها و خدمت ها را محاسبه نکرده است، بتواند اسلوب تحریر دفاتر حسابداری و نحوه محاسبه بهای تمام شده را به دانشجو بیاموزد. به بیان دیگر، کسی که خود رانندگی نمی داند چگونه می تواند به دیگری رانندگی یاد دهد.

 

2- گیرنده آموزش

 این مهم است که بدانیم مخاطب ما در آموزش چه اشخاصی هستند تا بر مبنای مخاطب شناسی صحیح، بتوانیم به درستی آموزش دهیم.

 

3- وسایل یا امکانات آموزشی

 امکاناتی که پیام آموزشی را به آموزش گیرنده منتقل می نمایند بسیار اهمیت دارند. استفاده از وسایل و امکانات آموزشی مناسب و مرغوب می تواند کیفیت کار آموزشی را بالا ببرد.

 

4- محتوای آموزشی

متن پیام آموزشی باید متناسب با سواد و درجه های علمی مخاطبان باشد. اطلاعاتی که در آموزش حرفه ای گنجانده می شود بی گمان باید با محتوای آموزش دانشگاه تفاوت داشته باشد.

 

5- ارزیابی مداوم برنامه های آموزشی:

موضوع مهمی است که در امر آموزش باید به آن توجه شود. بازخورد بررسی میزان تأثیر گذاری کیفیت برنامه های آموزشی در آموزش گیرندگان است که به منظور رفع نقاط ضعف و بهبود امر آموزش صورت

می گیرد.

 

 با این توضیح، آموزش افزو نبر منابع آموزشی سودمند، نیازمند دانشجوی خواهان، معلم توانا، و امکانات آموزش کافی است.

 

مسئولیت حسابداران در قبال جامعه

یکی از ویژگیهای حرفه حسابداری، پذیرش مسئولیت در قبال جامعه است و لازمه آن، فراهم آوردن اطلاعاتی است که معتبر و از بالاترین کیفیت برخوردار باشد. حسابداران نیاز دارند بدانند که چگونه باید آموزش خود را استمرار بخشند تا بتوانند با تغییرهایی که در نقش و وظیفه آنان پدید می آید، به بهترین شیوه عمل نموده و راهکارهای مفید ومناسبی را به ذینفعان خدمات خود ارائه دهند

 

منابع:

برگرفته شده از : "گفتگو با آقای نظام الدین ملک آرایی؛ آموزش حسابداری سنگ زیر بنای توسعه پایدار". ماهنامه حسابرس ( 1394) شماره 81.

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث حسابداری مالی جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی