تبلیغ 1 توسعه

افراد به واسطه ویژگی های خاصی که دارند در اجتماع پیرامون خود شناخته می شوند. هر وقت شما تصمیم می گیرید که از کالا یا خدماتی را خریداری کنید تصویری از ویژگی های هریک از ارائه کنندگان آن کالا و خدمات در  ذهن شما شکل می گیرد و بر اساس آن نهایتا تصمیم گیری می نمایید که کالا و خدمات مورد نیازتان را از کدام تامین کننده تهیه کنید.

به عنوان مثال، امروز می خواهید به آرایشگاه بروید این امکان وجود دارد که در محله شما چندین آریشگاه وجود داشته باشد معمولا شما به آرایشگاهی مراجعه می نمایید که تصویر خوب و مثبتی در ذهن شما ایجاد نموده است که ممکن است نسبت به سایر آرایشگاه ها از شما در مسافت دورتری واقع شده باشد. شما  آقای A به عنوان تعمیرکار خوبی میشناسید ودر هنگام خرابی خودروتان همیشه به ایشان مراجعه می کنید.

 

تصورات ذهنی از ویژگی های هر شخص در ذهن سایر افرد همان برند شخصی افراد (Personal Branding) است که به واسطه آن در میان دیگران شناخته و متمایز می شوند.

 

برند نام یا نمادی است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس هرجا که قرار است  کالا و خدماتی به فروش برسد برند معنا پیدا می نماید.

 

حسابداران هم به مشتریان خود خدمات گوناگونی در زمینه حسابداری ارائه می دهد یا به عبارتی خدمات خود را می فروشند. پس لازمه کار هر کسی که در زمینه مالی و حسابداری در حال ارائه خدمات به دیگران است داشتن برندی خوش نام و قابل اعتماد است.

برند سازی شخصی

هر شخص برای خود دارای یک برند است و در واقع تصویری که شما از خصوصیات و ویژگی های یک شخص در ذهن دارید معرف برند شخصی اوست. 

به زبان ساده برندسازی شخصی یعنی مجموعه فرآیندها، فعالیت ها و یا رفتاری که شخص برای ایجاد تصویر ذهنی مثبت از خود در ذهن دیگران بکار می بندد.

برندسازی شخصی اولین بار در کتاب Think and Grow Rich در سال ۱۹۳۷ توسط Napoleon Hill معرفی شد. برندسازی شخصی فرآیندی است که توسط آن، افراد و تخصص‌شان مثل برندهای تجاری علامت‌گذاری می‌شوند. مفهوم برندسازی شخصی، می‌گوید موفقیت از خود محصول بدست می‌آید که به این معنا که ذات و ماهیت یک محصول، مشخص می‌کند که آن محصول موفق خواهد بود یا نه.

 

برند شخصی در حسابداری

حسابداران باید همیشه این سئوال را از خود بپرسند که از بین این همه فعالین حوزه حسابداری چرا دیگران باید از خدمات آنها استفاده نمایند؟

 

برند شخصی شما، علت متمایز نمودن شما از دیگران است. چیزی که باعث می شود تا شما را از دیگران متمایز کند. برند شخصی به مثابه تصویری است که شامل تمامی صفات و ویژگی های شما می باشد که بعد از شنیدن نام شما، آن تصویر در ذهن افرادی که شما را می شناسند پدیدار می شود.

 

هر حسابدار جهت ساخت برند شخصی خود، قبل از هرچیز، می بایست تمامی افکارش را منظم کرده و چشم انداز و آینده مورد نظر خود را به وضوح تصویر سازی نماید. سپس فعالیت و فرآیندهایی را در پیش گیرذ که بتواند از خود تصویری مثبت و قابل اعتماد در جامعه بوجود آورد.

 

در حسابداری بسیار مهم است که طوری برند شخصی خود را بسازید که واقعاً متناسب با شخصیت و هویت واقعیتان باشد. پشتوانه برند شخصی هر حسابدار اعتماد و ارزش افزوده به خدماتی است که به دیگران ارائه می نماید.

 

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که "شما نمی‌توانید یک برند شخصی موفق جعلی بسازید". مردم همیشه دوست دارند با کسانی ارتباط برقرار کنند از ارزش‌های واقعی خود صحبت می‌کنند و با آن‌ ارزش‌ها زندگی می‌کنند. خود حقیقی شما مهم‌ترین چیزی است که باید در طی فرایند برندسازی شخصی و توسعه آن به دیگران نشان دهید. این اصل را هیچ‌گاه فراموش نکنید.

 

هر نوع برندینگ شخصی نمایانگر انگیزه‌ای است که از طریق آن افراد اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند و تعیین می‌کنند چگونه در حرفه و فعالیت خود دیده شوند و یک برند بسیار موفق بسازند و آن را توسعه دهند.

 

بنابراین، اگر به فکر ساخت  برندی برای خود هستید، از همین امروز شروع به تحلیل و انتخاب برندی کنید که با ویژگی‌ها و خواسته‌های شما بیشتر سازگار است و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند.

 

منابع:

ویکی پدیا

نت مارکو

آی بهتر

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث حسابداری مالی، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی