تبلیغ 1 توسعه

با توجه به اینکه تولید محصول نیز از نوع سند وارده می باشد پس تعیین قیمت محصولات تولیدی نیز یکی از وظایف حسابداری انبار می باشد.

یکی از مسائل پیچیده حسابداری انبار تعیین بهای تمام شده تولید می باشد. قیمت نهایی کالای تولید شده شامل هزینه مواد مصرفی، هزینه بسته بندی، هزینه حمل مستقیم کالا و سرشکن کردن سایر هزینه ها می باشد.تعیین هزینه های مستقیم تولید کار دشواری نیست اما برای تقسیم سایر هزینه ها نیاز به الگوریتم مشخصی داریم این الگوریتم می تواند بر اساس محصولات و مراکز تولید متفاوت باشد بطور مثال در یک فضای تولیدی که بیش از یک محصول تولید می شود جهت سرشکن کردن هزینه اجاره کارخانه می توان بر اساس فضای اختصاص یافته به هر محصول، بر اساس مقدار تولید هر محصول، بر اساس میزان فروش و یا … هزینه سرشکن گردد.پیش از وارد شدن به بحث بهای تمام شده محصول، هر مجموعه ابتدا باید این الگوریتم را برای تمام محصولات و تمام سرفصلهای هزینه خود تهیه کند و باید توجه داشت که بهای تمام شده تولید محصول یک رقم تخمینی است و هیچوقت یک عدد واقعی نیست.

 

با توجه به نامشخص بودن برخی هزینه ها در لحظه نمی توان بهای تمام شده تولید را محاسبه کرد و این امر حتما باید در بازه های زمانی مشخص صورت گیرد بطور مثال یک دوره سالانه.

منبع : سایت بامداد

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث حسابداری انبار، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 
 
 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی